Інноваційна діяльність педагогів Луцького центру професійно-технічної освіти спрямована на використання в навчально-виробничому процесі елементів особистісно-зорієнтованого, розвивального навчання, інтерактивних методик, інформаційних технологій.
В професійному навчанні учнів використовуються інформаційні програми такі як САПР: «Дизайнер», «Конструктор», «Розкладач» (кравецький профіль); «Adobe Photoshop» (професія «фотограф»), електронна програма «Cosmopolitan» (перукарський профіль).
Одним із дієвих способів підвищення якості навчально-виробничого процесу та ефективності управлінської діяльності є використання можливостей сучасних інформаційних технологій.
Сучасний ринок праці вимагає кваліфікованого робітника, який би швидко реагував на зміни в комп’ютерній техніці, технологічних процесах. Тому важливу роль в навчальному закладі відводимо використанню в навчально-виробничому процесі програм САПР (професії кравецького профілю) та «Adobe Photoshop» (професія «фотограф»).
Для впровадження програм САПР своренно компютерний клас на 16 робочих місць, придбано САПР програми «Дизайнер», «Конструктор», «Розкладач», плоттер «Redseil».
Застосування САПР дає можливість скоротити час на обробку вихідних даних, базових конструкцій та моделювання виробів будь-якої складності. Дозволяє виконувати технічне розмноження лекал. Готові лекала з припусками на шви виводяться на плоттер в натуральну величину. Проводится автоматична розкладка лекал з врахуванням типу настилу.
Програма САПР використовується на уроках виробничого навчання з професій кравецького профілю, для поглибленого вивчення предмета «Конструювання одягу», курсової підготовки безробітних громадян.
Навчити учнів користуватись програмою «Adobe Photoshop» є головним завданням уроків спецдисциплін та виробничого навчання з професії «фотограф». Програма – лідер обробки растрової графіки. Всі операції виконуються швидко і якісно. Нею користуються дизайнери, поліграфісти, рекламісти, художники, фотографи.
Fotochop дозволяє працювати з палітрою, скануванням, виділенням, малюванням. В його арсеналі знаходяться сильні дії корекції та ретуші, зміни розмірів зображень. Використовується в різних версіях для всіх основних операційних систем і може працювати з зображенням під управлінням будь-якої з них.
Володіючи програмою «Adobe Photoshop», випускники навчального закладу працевлаштовуються в сучасні фотостудії, — салони, де працюють за новітніми технологіями обробки цифрової фотографії.
Учні груп перукарського профілю на уроках теоретичного та виробничого навчання успішно оволодівають електронною програмою «Cosmopolitan». При допомозі цієї програми майбутні спеціалісти навчаються правильно підібрати стрижку чи зачіску, враховуючи індивідуальні особливості клієнта. Професійні навички, творчу уяву, естетичний смак і бачення нового та прогресивного допомагає учням розвивати електронна програма з предмету « Візажна справа».
Важливим аспектом в інноваційній діяльності педагогів навчального закладу є робота над створенням програмно-педагогічних засобів навчання. Серед напрацювань – підручник «Технологія виготовлення одягу», навчально-методичний посібник «Конструювання одягу. Лабораторний практикум», посібники «Візажна справа», «Обладнання швейного виробництва». До кожного з них розроблено електронну версію. Використання електронних підручників на уроках спецдисциплін, виробничому навчанні дає можливість урізноманітнити форми і методи навчальної діяльності учнів та педагогів, забезпечує швидкість обробки інформації, дає можливість моделювати різні технологічні процеси, оптимально диференціювати навчальну діяльність учнів залежно від рівня їх підготовки та пізнавальних інтересів.
Визначною подією у житті навчального закладу було створення навчально-методичного Центру дизайну одягу. За час існування надавалася консультативна, практична та методична допомога в питаннях впровадження в навчальних процес передових технологічних процесів, апробації нових методик, засобів навчання, виконувалося проектування колекцій та розробка технічної документації на їх виготовлення. З великим успіхом проходили демонстрації моделей одягу для презентацій продукції різних компаній, на загальноміських та обласних святах.
Центр дизайну одягу надавав консультативну допомогу модельєра, виготовляв моделі сценічного для обласного музично драматичного театру ім. Т. Г. Шевченка та інших установ та організацій.
Керівник Центру, майстер виробничого навчання І категорії, І. М. Фесенко працювала над проектуванням та виготовленням авторської колекції з елементами народного костюма «Квітка Волині».
Продовженням даного проекту стала реорганізація навчально — методичного Центру дизайну одягу в Дизайн студію. В структуру Дизайн студії включено Театр моди, Школа перукарського мистецтва, Школа мистецтва дефіле, Арт – фото, навчально-методичний та консультативні відділи. Керують роботою найбільш досвідчені, прогресивні, творчі педагоги. В плані роботи — впровадження в практику роботи новітніх виробничих технологій, передового педагогічного досвіду, сприяння розвиткові творчої ініціативи педагогів та учнів, забезпечення належної організації стажування майстрів виробничого навчання та викладачів спец дисциплін.
Впровадження сучасних форм виховної роботи здійснюється через роботу учнівського парламенту, ради гуртожитку, вечірньої гімназії для дівчат «Берегиня», клубів за інтересами «Любисток», «Духовність».
Інноваційна спрямованість діяльності навчального закладу дає позитивні результати. Серед вагомих здобутків останніх років — зайняте ІІ місце на Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «кравець», І місце — у Всеукраїнській виставці – конкурсі декоративно – ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край», І місце – в обласній виставці дидактичних та методичних досягнень «Інноваційний підхід до наукового супроводу навчально – методичної діяльності».
Тому не випадково, за підсумками Всеукраїнської конференції Луцький центр професійно – технічної освіти визнано одним із найкращих в Україні (про що повідомлено в газеті «Освіта України» за 22 серпня 2007 року) та за наказом Міністерства освіти від 28 серпня 2007 року №866 внесено до Всеукраїнського маршруту вивчення інновацій у системі професійно – технічної освіти.