Луцький центр професійно-технічної освіти

Історія виникнення та становлення

historyЛуцький центр професійно-технічної освіти започатковано у 1967 році як навчально-виробничий комбінат Волинського обласного управління побутового обслуговування населення. Творячи свою історію, навчальний заклад пройшов нелегкий шлях підготовки трудової молоді. Навчально-виробничий комбінат готував кваліфікованих робітників для служби побуту області: закрійників, кравців, фотографів, перукарів, приймальників комплексних приймальних пунктів, в’язальниць верхніх трикотажних виробів, взуттьовиків, годинникарів, майстрів з виготовлення головних уборів. Перший випуск учнів у кількості 78 чоловік відбувся у 1969 році.
Не один раз заклад реорганізовувався, змінював назву: з 27 жовтня 1972 року — Волинське профтехучилище облпобутуправління, 1985 рік – середнє професійно-технічне училище, 1989 року – ПТУ №12 м. Луцька. Відповідно до наказу Міністерства освіти України від 21 квітня 2006 року № 311 навчальний заклад перейменовано в Луцький центр професійно – технічної освіти.
Перші директори – Стариков В.Ф., Пикута М. П. Вісім років очолював навчальний заклад Стоян Іларіон Васильович. Серед тих, хто працював в училищі, коли воно створювалося, заступник директора Орєхова М.С., методист Систалюк Г.П., старший майстер Щавлева В.В., викладач Демидкова Н.П., майстри виробничого навчання Будчик В.Г., Фацевич В.Ф., Кирикилиця Г.І., Малишева Н.М., Сенік А.Я., Найман В.П., Кримкевич В.М., Коваленко Г.І., Долгальова Л.Н., Вегера А.В., Козловська Л.Й., Паєвська В.В., Шепель І.А., Сосновська Л.О.
В період 1980 — 2000 р.р. успішно продовжили кращі традиції училища директор – Вольга Валентина Василівна, заступник директора з виховної роботи – Мороз Е.Р., заступники директора з навчально-виробничої частини Скубій Л.М., Садовська Л.М., Завацька О.Є., Пустовідко Л.Г., Молчанова М.А.,старший майстер – Щавлева В.В., методист Веремейчик Н.А., військовий керівник Баранцев В.М., бібліотекар Поварчук К.І., майстри виробничого навчання Ворбей Г.М., Радіонова С.М., Покривко В.І., Грень Н.В., Краснецька Є.П., Шандрук Є.П., Сухецька Н.А., Лотиш Є.М., Пастух В.С., Салівончик В.П., Омельчук В.М., Музичук Є.В., Шолух Н.А., Бондаренко Н.І., Королюк В.М., викладачі –Столярук В.Л., Орєхова М.С., Мосьпак В.А., Савронь С.В. та інші.
Йшли роки, видозмінювалась навчально-матеріальна база, змінювалися професії, за якими готувалися фахівці. У 1976 році був побудований новий навчальний корпус училища на 480 місць, в 1992 році — гуртожиток, їдальня. В 1995 році зданий в експлуатацію навчально-виробничий корпус «Молодіжна мода».
Нині Луцький центр професійно-технічної освіти – сучасний навчальний заклад, очолюваний талановитим директором Завацькою Ольгою Євгеніївною.
За багаторічний досвід роботи в ньому сформувався працездатний, висококваліфікований інженерно-технічний та педагогічний колектив. Професійну підготовку здійснюють 53 педагогічні працівники, серед них 42 — випускники навчального закладу різних років. Нині в центрі трудяться 4 педагоги, які нагороджені знаком «Відмінник освіти України», 2 викладачі-методисти, 6 старших викладачів, 11 майстрів, які мають педагогічні звання «майстер виробничого навчання І або ІІ категорії». Багато хто з них працює тут понад 20, а деякі й більше 30 років. Це — майстри виробничого навчання Пестрикова В.В., Камінська Р.І., Бейчук С.П., Лавренюк Т.М., Бондарук Н.О., Ящук Н.М., Пилаєва Г.Є., викладачі спецпредметів – Жмуйданович О.С., Захарчук С.В., Бохонко М.С.
Добре зарекомендували себе і молоді викладачі та майстри виробничого навчання на яких покладається надія у навчанні та вихованні підростаючого покоління.
За час існування навчального закладу здійснено підготовку більше 11 тисяч кваліфікованих робітників за професіями: «в’язальниця трикотажних виробів та полотна, швачка», «кравець», «закрійник», «фотограф, ретушер», «перукар, манікюрниця», «перукар , візажист», «взуттьовик з ремонту взуття»
У 2006 році розпочато перепідготовку робітничих кадрів за професією «косметик»,а з 2007 року впроваджено ступеневу підготовку робітничих кадрів з професії «кравець, закрійник» та — за інтегрованою професією «кравець, вишивальниця».
До послуг учнів гуртожиток на 182 місця, їдальня, здоровпункт, бібліотека з читальним залом, кімнати для гурткової роботи.
Для забезпечення навчально-виробничого процесу обладнано 13 навчально-виробничих майстерень, 9 кабінетів, 2 лабораторії, комп’ютерний клас та лабораторію, які укомплектовані необхідними меблями, технічними засобами навчання, комплексно-методичним забезпеченням. Із них два кабінети спецдисциплін та п’ять майстерень визнані зразковими на обласному рівні.
Педагогічний колектив творчо працює над подальшим вдосконаленням і оновленням науково-методичного та інформаційного забезпечення навчально-виробничого процесу.
Серед вагомих здобутків останніх років — зайняте ІІ місце на Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «кравець», І місце — у Всеукраїнській виставці – конкурсі декоративно – ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край», І місце – в обласній виставці дидактичних та методичних досягнень «Інноваційний підхід до наукового супроводу навчально – методичної діяльності».
За підсумками Всеукраїнської конференції Луцький центр професійно – технічної освіти визнано одним із найкращих в Україні (про що повідомлено в газеті «Освіта України» за 22 серпня 2007року) та за наказом Міністерства освіти і науки від 28 серпня 2007року №866 внесено до Всеукраїнського маршруту вивчення інновацій у системі професійно – технічної освіти.

dsc_0256 copy

Луцький центр професійно-технічної освіти має тісні зв’язки з широким колом соціальних партнерів, зокрема, роботодавцями, із службою зайнятості населення, школами, вищими навчальними закладами тощо. Майже 80% випускників працевлаштовуються за Тисячі вихованців складали і складають основу виробничих колективів багатьох підприємств служби побуту міста і області.
Змінювалися покоління викладачів та майстрів виробничого навчання, керівників закладу. Проте на всіх етапах розвитку педагогічний колектив об’єднувало бажання творчо працювати, шукати нове, віддавати дітям душу і серце, вдосконалювати навчально-виховний процес, оновлювати зміст підготовки фахівців.